Už neznám splín, protože živiny jím
17.10.2018
0


Téměř každý člověk se v životě pokoušel jíst zdravě, protože zdravé potraviny přece dodávají našemu organismu potřebnou vitalitu a energii. Ale již málokdo si sám zvládne nastavit takový jídelníček, který by byl opravdu energeticky vyvážený a bohatý na tělu prospěšné živiny. Podívejte se na jídelníček obsahující vyvážený poměr tří nejdůležitějších složek potravin, tedy bílkovin, cukrů a tuků.


cvičení na skále

Jídelníček bohatý na živiny


SNÍDANĚ A SVAČINA by měly být bohaté na kvalitní tuky, bílkoviny, a především zdravé sacharidy, kterých si můžete během dopoledne dopřát více než v druhé části dne. Správně zvolená skladba potravin vám pomůže zvýšit koncentraci, snížit pocit únavy, odbourat stres a náladovost a nadopovat mozek energií.


·         celozrnný chléb s Cottage sýrem a drůbeží šunkou, mandlové mléko


·         bílý jogurt s müsli a mandlemi a vlašskými ořechy


·         ovesná kaše s ovocem a semínky (sezamová, chia, slunečnicová, lněná, dýňová)



OBĚD je nejvydatnějším jídlem z celého dne. Jak dosáhnout toho, aby náš mozek zůstal ve formě i po obědě? Zásobte opět tělo všemi potřebnými živinami v tom správném poměru. Naučte se získávat ze stravy energii, kterou Vám dodají například omega 3 a 6 nenasycené mastné kyseliny. Tyto esenciální kyseliny mají mimo jiné blahodárný vliv na pokožku, vlasy a nehty. Naopak při jejich nedostatku můžete trpět únavou, zhoršením zraku, depresemi, srdeční arytmii, výpadky paměti nebo i poruchami nervového systému.


·         dýňová polévka se semínky, grilovaný losos se salátem, tvarohový dezert s ovocem


·         Luštěninový (čočka, cizrna) salát se semínky (dle chuti) a sójovým masem, ovesné sušenky s banánem


·         Brokolicová polévka, cuketové bramboráky s česnekem a bazalkou, jogurtový koláč s ovocem


zdravá snídaně
VEČEŘE má za úkol doplnit do těla bílkovinu, která snižuje pocit hladu a buduje svalovou hmotu. Pokud se tedy nechcete po jídle jen svalit na pohovku a usnout při nekonečném seriálu, vybírejte pečlivě potraviny, ze kterých si večeři připravujete.


·         Celozrnný chléb s tuňákovou/tvarohovou pomazánkou


·         Krůtí maso na kurkumě s cizrnou


·         vaječná omeleta s brokolicí


Už neznám splín, protože živiny jím
Ohodnoťte příspěvek